Když jsme pro vás poprvé zpovídali naše spolupracovníky, přednášející a lektory, „první vlna koronaviru“ pávě vrcholila. Jejich byznys, osobní i profesní zkušenosti se od té doby od základů změnily. Jak se vyrovnávají se změnami, jak se daří jejich podnikání a jaký je jejich „plán B“?
Jako první jsme vyzpovídali Jana Zemana, zakladatele a jednatele Biopekárny Zemanka a Petra Kovaříka, spoluzakladatele firmy Pražská čokoláda.

Jak se váš byznys změnil od doby, kdy se světem začal šířit nový koronavirus?
Jan Zeman: Náš byznys se příliš nezměnil. Novinkou je nárůst významu online prodejů a vůbec e-commerce.
Petr Kovařík: Změnil se markantně. Od března do června jsme byli celkově na 3 procentech obratu. Všechny kanály jako duty free, hotely, eventy, to vše spadlo na nulu. jediné, co nám zůstalo jsou lidé v ČR, ale to je fakt minimum z našich obratů.
Máte osobní tip, jaká bude situace na podzim a na co se připravit? Jaký je váš plán B?
Jan Zeman: Já si myslím, že se situace s jarním „vypnutím“ ekonomiky opakovat nebude. Asi bych se připravil na větší počet lidí na homeoffice, ale to není zásadní. Plán B nemám a v tomto případě ani nechci mít 🙂
Petr Kovařík: Už jsme udělali spoustu akcí. #davejber, komunikace s korporáty pro zakázkovou výrobu, atd. Zúčastňujeme se spoustu eventů, věříme, že se zadaří.
Jakou radu byste dali podnikatelům a majitelům firem na následující rok?
Jan Zeman: : Být co nejvíce „light“ a efektivní. To znamená optimalizovat procesy, automatizovat veškeré činnosti, kterou jdou a soustředit se pouze na svůj core business. Zároveň pracovat na soudržnosti a motivaci týmů a jednotlivců.
Petr Kovařík: Být pokorný a uvědomit si, že nic není jisté. Stejně tak, že je třeba se chovat pokorně a neustále pokoru v sobě pěstovat.

Medailony všech našich spolupracovníků najdete TADY.
Nebo si přečtěte článek Petry Šimkové o tom, Jak se vyrovnávat se změnami.
AUTOR
Simona Krasulová
Projektový specialista
E-mail: simona.krasulova@accace.com