Máte před sebou jednání s klientem a přemýšlíte, kde začít? Zkuste si nejprve určit, jaký člověk před vámi stojí. Přizpůsobíte-li svou komunikaci typu osobnosti klienta, bude plynout hladce a ke spokojenosti obou stran.
V naší typologii klienty – partnery pro komunikaci rozlišujeme podle míry jejich vstřícnosti a asertivity (prosazování) na čtyři základní typy:
Přátelský
otevřený, přátelský, ochotný pomoci, přizpůsobivý, vstupující do děje, manipulovatelný
Expresivní
tvořivý, nestálý, entuziasmus, bohém, infikuje, střed společnosti, sebevědomý, přejímá kritiku
Analytický
rozvážný, klidný, hloubavý, vytrvalý, důkladný, spravedlivý, klade důraz na detaily
Věcný/Řídící
rozhodný, cílevědomý, houževnatý, ambiciózní, sebekritický + kritický, málo empatie, zarputilý, tvrdohlavý
Chcete-li se dozvědět více o jednotlivých typech, o jejich motivaci a očekávání, stáhněte si náš e-book.