Mluvte. Jakkoli to může znít banálně, interní komunikace základ všeho. Mluvte pořád a informace předávejte jasně. Základem Open Book Managementu je otevřené sdílení napříč celou společností.
Jaké nástroje můžete použít?
Firemní časopis – u nás vydáváme časopis Žijeme Accace. Jedná se o elektronický měsíčník, do kterého může přispět jakýkoli zaměstnanec. V aktuálním čísle jsou tipy a triky na práci z home office, informace o dění ve firmě nebo třeba tipy, kde získat spolehlivé a objektivní informace o koronaviru.
Celofiremní setkání – ani v této době, kdy většina zaměstnanců pracuje z domu, neodkládáme společná setkání. Právě naopak. Vídáme se online a pravidelné setkání All Accace Meeting organizujeme přes ZOOM.
E-maily – pořád fungují a veškerá důležitá sdělení by měla jít i přes ně. Nemusíte ale nikoho spamovat a každý e-mail by měl mít jasné sdělení.
Sociální sítě – v současné době jsou jeden z nejoblíbenějších nástrojů pro komunikaci. Není nic jednoduššího něž založit třeba uzavřenou skupinu Facebooku, která bude sloužit pro denní komunikaci se zaměstnanci.
Interní sociální síť – pokud je vaše společnost větší a nebo pracujete v korporátu, je pro vás tento způsob komunikace téměř nevyhnutelný.
Telefon/Skype – volejte si a ideálně se na sebe i koukejte. Emoce jsou vidět, a proto je nezbytné, aby porady a pravidelné meetingy s nadřízeným pořád fungovaly.
Čeho můžete dosáhnout pomocí interní komunikace ve firmě?
V ideálním případě docílíte toho, že zaměstnanci nebudou mít pocit, že jsou ve firmě dva tábory – MY a ONI. Interní komunikace je od toho, aby celá firma fungovala jako jeden celek.
A co komunikovat ?
Nemějte strach zaměstnancům říct, co se ve firmě děje a jaké jsou nejbližší plány. Zároveň se nebojte ostatním ukázat, že ve vaší firmě pracují také jen lidé z masa a kostí. Nejdůležitější je mluvit otevřeně o všem, s čím se firma potýká. Mluvte jasně, pravdivě a s respektem. Nezapomínejte děkovat a chválit za odvedenou práci. Můžete si taky zřídit děkovnou nástěnku nebo zeď na Facebooku.
Pokud se vám zrovna nevede dobře, promyslete si komunikační plán a sdílejte informace transparentně a s rozvahou. A nezapomeňte, že každý problém je jen situace a každá situace má svoje řešení.