Zajímá vás, kde se inspirujeme při implementaci Open Book Managementu? Knih o otevřené firemní kultuře, decentralizaci firem či takzvaných tyrkysových organizacích vychází mnoho. My vám dnes chceme představit tři, které máme nejraději.
Jack Stack: The Great Game of Business
„O Open Book Managementu dočetl v knize The Great Game of Business. Myšlenka Open Book Managementu mě nadchla, diskutoval jsem ji s kolegy ve firmě a nakonec jsme skočili do letadla, doletěli jsme do Spojených států na školení a podívali se na to, jak Open Book Management funguje v několika firmách v praxi,“ říká zakladatel Accace Jiří Majer.
Kniha The Great Game of Business představuje zcela odlišný způsob řízení společnosti, který nevznikl „od stolu“, ale byl založen obyčejnými lidmi z továrny. Ti doufali, že přijdou na to, jak zachránit své zaměstnání, když jejich mateřská společnost začala krachovat. Jejich metoda je založená na konceptu demokracie, sportovního ducha a reality čísel.
Nečekejte, že si knihu přečtete a všechny nápady ihned úspěšně použijete. Přece jen je psána pro prostředí USA. V Accace jsme si principy Open Book Managementu upravili podle svého a pomáháme je nastavit na míru i dalším firmám. Přečtěte si například o mini games, které pomáhají našim kolegům z účetního oddělení.
John P. Schuster, Jill Carpenter, M. Patricia Kane: Open Book Management Field Book
Tato kniha bohužel zatím také nevyšla v češtině, ale je to opravdu praktický průvodce, jak implementovat Open Book Management ve vaší firmě. Obsahuje ukázkové dialogy, tréninková cvičení, tipy a techniky k úspěšnému zvládnutí OBM do vaší společnosti.
Frederic Laloux: Budoucnost organizací
Velmi inspirující kniha, ne přímo o Open Book Managementu, ale s mnoha společnými myšlenkami. Kniha navazuje na předchozí titul Svoboda v práci. Je podrobným manuálem, jak budovat organizaci, která místo na hierarchii, cukru, biči a manažerské kontrole staví na sdíleném smyslu, hodnotách, vnitřní motivaci a sebeřízení. Uvádí konkrétní příklady firem, které fungují na nových principech. Je psaná velmi čtivým způsobem.
AUTOR
Lenka Smyčková
Marketingová specialistka
E-mail: