Když v Brně začínala pobočka Accace, bylo nás asi jako ve školní třídě. Když jsme spolu chtěli jít na večeři, stačilo zarezervovat tři stoly. Dnes je nás ve třech městech více než 150, večírek je třeba plánovat měsíce předem a už se zdaleka všichni neznáme osobně.
Naše firemní kultura ale pořád zahrnuje dobré vztahy, osobní přístup a důvěru. Při stovkách zaměstnanců to už jen zkrátka nejde samo, musíme tomu jít naproti. A můžou to být úplné drobnosti – hry na teambuildingových aktivitách, rozhovory ve firemním časopisu…
Před rokem přišla jedna kolegyně z týmu Accace For People s nápadem: „Chci natáčet podcast, hosty budou naši řadoví zaměstnanci.“ Nechtěla nic víc než kvalitní mikrofon a čas kolegů (no dobře, toho druhého není v účetní firmě zrovna nazbyt).
Zo Skladu
A tak vznikl náš podcast Zo Skladu. Proč zo skladu? Protože Zuzka je ze Slovenska a protože jediné místo, kde bylo na brněnské pobočce možné v klidu a s kvalitním zvukem nahrávat, byl náš sklad, dokonale zvukově izolovaný řadami šanonů na zdech.
Tak jsme se začali každý měsíc dozvídat věci, o kterých jsme neměli ani tušení. O masážích, černém pásku v judu, wellfare zvířat, Austrálii, tetování i účasti v pekařské show. Za jmény a tvářemi z intranetu se nám začaly odkrývat příběhy. A o to šlo!
Co budete potřebovat
Chystáte se ve vaší firmě také natáčet interní podcast? Zde je pár tipů, co budete potřebovat:
- Tvůrce – u nás na podcastu pracovala Zuzka sama – vymýšlela si otázky, moderovala, natáčela, stříhala, produkovala. Ale klidně můžete jednotlivé role oddělit podle toho, kdo je na co šikovný.
- Moderátora – nemyslíme profesionála, ale někoho z kolegů, kdo má příjemný hlas a umí klást ty správné otázky.
- Kvalitní mikrofon – 3 tisíce korun vám pro začátek určitě budou stačit.
- Nahrávací studio – my nahráváme ze skladu, nebo online, kvalitní software pak umí zvuk hezky vyčistit a pro naše účely to stačí. Ve větších městech už si můžete běžně pronajmout podcastové studio.
- Software – používáme Audacity, které je zdarma. Ve hře byl i Adobe Audition, to už je nástroj placený. Uživatelé Apple mají k dispozici bezplatný GarageBand.
- Kam s ním – náš podcast zveřejňujeme na Spotify a na našem SharePointu. Dalšími běžnými platformami jsou Google Podcasts, Apple Podcasts a mnoho dalších.
- Tipy na správné lidi – oslovte kolegy, aby vám dodávali tipy na zajímavé lidi. Všímejte si, kdo nosí do práce nejlepší kulinářské výrobky, spěchá odpoledne do tanečních nebo na zkoušku s kapelou, vyráží o dovolené do zajímavých destinací…
- Souhlas se zveřejněním – my jsme si nechali připravit jednoduchý formulář od našich kolegů právníků, ve kterém účinkující podepisují souhlas se zveřejněním na Spotify. Díly s těmi, kteří na Spotify být nechtějí, nahráváme jen na náš Sharepoint.
- Komunikaci – dejte vědět o záměru a potom samozřejmě o každém novém dílu. Pošlete e-mail, napište na intranet, do firemního časopisu, na nástěnky, na sociální sítě – alespoň 3 komunikační kanály jsou nutnost.
Rádi si poslechneme váš podcast! Pošlete nám odkaz a my se inspirujeme. Ten náš si vy můžete poslechnout tady. Napište nám o vašich zkušenostech a zeptejte se na naše.
AUTOR
Lenka Smyčková
Marketingová specialistka
E-mail: