Sestavujete-li ve firmě kompetenční model, nejspíš si definujete také manažerské kompetence. Jejich rozvíjením podpoříte úspěšnost manažerů a tím i jejich týmů. Každý manažer by měl znát úroveň svých kompetencí a vědět, jak může na jejich rozvoji pracovat.
Příklad manažerských kompetencí:
Vedení týmu – komunikovat s lidmi, motivovat je, vést je a inspirovat je k dosažení výsledků.
Plánování a organizace – plánovat a řídit projekty, stanovovat cíle a priority, organizovat práci a zdroje a sledovat pokrok a výkonnost.
Rozvoj lidí – identifikovat potenciál zaměstnanců, rozvíjet jejich dovednosti a znalosti a pomáhat jim dosáhnout plného potenciálu.
Finanční řízení – porozumět finančním ukazatelům a efektivně spravovat rozpočet a zdroje.
Analytické myšlení – analyzovat data a informace a přijímat informovaná rozhodnutí.
Komunikace – jasně a efektivně komunikovat s lidmi na různých úrovních organizace.
Řešení problémů – identifikovat a řešit problémy a konflikty v rámci organizace.
Strategické myšlení – schopnost rozpoznat klíčové výzvy a příležitosti pro organizaci a navrhnout strategie pro dosažení cílů.
Adaptabilita – schopnost se přizpůsobit různým situacím a flexibilně reagovat na změny.
Přečtěte si také: Kompetenční model ve firmě: K čemu je dobrý?
AUTOR
Janka Pacinová
Profesionální lektor, HR Business Partner
E-mail: