Kdy naposledy jste v práci slyšeli: „Já se z toho zblázním!“ Jistě, občas toho máme nad hlavu každý a určitá míra stresu patří k životu. Šibeniční termíny, nepříjemná komunikace s klienty a kolegy, přesčasy… Je důležité umět si s těmito běžnými pracovními nepříjemnostmi poradit, než nám přerostou přes hlavu.
V Accace jsme si toho dobře vědomi a péči o duševní zdraví našich lidí bereme vážně. V době epidemie koronaviru jsme začali na duševní zdraví klást ještě větší důraz a aktivity z této oblasti nám neustále přibývají a patří mezi nejoblíbenější zaměstnanecké benefity.
Přinášíme vám jejich seznam, abyste se mohli inspirovat. Budeme rádi, dáte-li nám vědět, které aktivity se osvědčily u vás.
Co můžete dělat pro duševní zdraví zaměstnanců
Klub duševního zdraví – klub se koná formou online setkání, kterých se obvykle zúčastní asi třetina našich zaměstnanců. Moderovaná diskuse s terapeutem trvá 90 minut na platformě Microsoft Teams. Pro anonymní ankety a dotazy využíváme nástroj Mentimeter. Sezení nahráváme a záznam je poté k dispozici i těm, kteří v daný termín neměli čas. Máme za sebou již přes 20 témat a těšíme se na další.
Více najdete v případové studii Klub duševního zdraví.
Sleva na terapii – každý zaměstnanec může využít slevu v poradně Therapia.
Online knihovna – na platformě Sharepoint jsme vybudovali vzdělávací knihovnu EDU Accace. V sekci Mental Health & Stress Management najdou kolegové odkazy na různé články, videa a další materiály.
Mindwell – právě vstupujeme do pilotního projektu první e-platformy pro péči o duševní zdraví, která nabízí systematickou terapii nejčastějších psychických poruch. Digitální terapie Mindwell bude zdarma dostupná zaměstnancům, kteří po vyplnění standardizovaného dotazníku budou prokazovat míru deprese, úzkosti nebo stresu.
Týmová školení – už ve 4 našich týmech jsme školili na téma work-life balance. Je to jedno z nejčastějších témat, která naši tým lídři poptávají.
AUTOR
Lenka Smyčková
Marketingová specialistka
E-mail: