Generali Česká pojišťovna a.s. je univerzální pojišťovnou s dlouholetou tradicí v životním i neživotním pojištění. Je členem koncernu skupiny Generali řízeného společností Assicurazioni Generali S.p.A., se sídlem v Itálii. Pojišťovně jsme pomáhali nastavit strategii adaptačního školení pro nováčky. Epidemie covd-19 a následné lockdowny ovlivnily výlednou podobu školení, které jsme museli během krátké doby překlopit do online podoby.
Nastavení adaptačního setkání pro nováčky
Společnost Generali měla vždy jasnou strategii, hodnoty a vizi. Na začátku naší spolupráce byl stanoven cíl: „Nováčci musí vědět, co se ve firmě děje, co firmu živí a jaká je strategie společnosti.“ Společně jsme vytvořili koncept Adaptačního setkání pro všechny nové zaměstnance, kteří jsou ve firmě ve zkušební době. Setkání bylo koncipováno na 1 pracovní den a obsahem bylo:
- Představit strategii a její napojení na hodnoty a principy společnosti.
- Klientská zkušenost a kladení důrazu na klientský zážitek.
- Produktová hra, která představila produkty společnosti hravou formou.
Takto navržený koncept ve firmě běžel 2 roky.
Zpětná vazba od nováčků
„Jsem ráda, že se firma stará o nováčky a že jsem měla možnost nahlédnout víc do strategie.“
„Nejvíc mě zaujala metodologie měření klientské zkušenosti.“
„Bylo fajn se potkat i s jinými nováčky z jiných oddělení. Děkuji za toto setkání.“
Pilotní přechod do online prostředí
V době prvního lockdownu přišel požadavek na transformaci Adaptačního dne do online prostředí. Pilotní běh ukázal, že je potřeba mnohem více účastníky vtahovat do hry, měnit a střídat formy prezentace.
Zcela nová podoba adaptačního setkání přes MS Teams.
Nový koncept byl navržen na základě potřeb Generali Česká pojišťovna tak, aby více akceleroval strategii, klientskou péči a principy people managementu. Setkání bylo určeno menším skupinám vždy ve dvou bězích./ na 3 hodiny. Na setkání se střídaly formy prezentace, přednášející a také přispívali i samotní účastníci. Použili jsme nástroj Mentimeter, dělení do skupin, video ukázky, telefonní nahrávky a jiné podpůrné a aktivizační hry. Obsahem zůstala strategie, principy a taky důraz na klientskou péči. V této formě Adaptační setkání fungovalo 1,5 roku pro celou populaci nováčků po dobu trvánístrategie.
Zpětná vazba od zadavatele
„Naše společnost vstoupila v průběhu konání této akce do online světa. Okolnosti nás motivovaly k nalezení cesty, jak v těchto podmínkách kvalitně vzdělávat a budovat žádanou firemní kulturu. Realizace adaptačních dnů od společnosti Accace nás v mnohém inspirovala a jsem ráda, že jsme k tomuto řešení přistoupili. Neopírám se v toto případě jen o pocit, ale i o míru fluktuace a engagement survey, který ukazují, že nováček měl i v tomto období pocit, že zná strategii společnosti a principy chování, které chceme zastávat.“
Martina Cabajová, Specialista vzdělávání
AUTOR
Janka Pacinová
Ředitelka rozvoje
E-mail: